Unikt sortiment framtaget i samråd med konservatorer

 
Priser inkl. moms

Köpvillkor

1.Allmänna villkor.
Museiservice Norden AB, Museiservice nedan, tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande.

2.Konsument och näringsidkare.
Konsument är en person som handlar för ändamål som faller utanför näringsverksamhet. Näringsidkare, företag, statliga, regionala och kommunala verksamheter (offentliga sektorn) är en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har med dennes näringsverksamhet att göra, oavsett om den är privat eller offentlig.

3. Beställning.
Beställning av Museiservice produkter görs i första hand via www.museiservice.se eller i andra hand mejl till info[a]museiservice.se. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse till angiven mail. Vid beställning via vår webbutik automatgenereras en orderbekräftelse. I det fallet kan avvikelse ske vad gäller leveranstid på grund av Museiservice lagerstatus. Lägsta ordervärde är 375 kr inkl moms (300 kr ex moms).
Beställning är bindande efter att ordererkännande bekräftats från kund. 
En order godkänns av köparen efter att denne kontrollerat att fakturaadress, leveransadress, referens, mottagare, telefonnummer och övriga kunduppgifter är riktiga.
Konsument gör sina köp med kort- eller direktbetalning, faktura 10 dagar. 

När Museiservice får in den restnoterade produkten skickas den till dig. Om du inte önskar den restnoterade produkten kan du alltid kontakta Museiservice och avboka den.

4. Priser.
Alla priser i Museiservice webbutik är inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Företagskunder ser priser exklusive moms. Museiservice reserverar sig för prisändringar.

Museiservice förbehåller oss rätten till prisjusteringar. Aktuella priser visas på www.museiservice.se.
Avisering i samband med leverans till kund faktureras med 150 kr ex moms.
Avgift 100 kr ex moms för faktura via postbrev för näringsidkare.
Kravavgift på 45 kr för varje påminnelse vid obetald och förfallen faktura.
Förseningsavgift tillkommer med 450 kr ex moms vid utebliven betalning inom 7 dagar efter första påminnelse.

5.Betalning.
För konsumenter gäller kort- eller direktbetalning, faktura 10 dagar. 
Näringsidkare betalar mot faktura. Betalningsvillkoren är 30 dagar netto från fakturadagen. Offentliga sektorn som har E-faktura gäller 30 dagar netto.

Föreningar, förbund är betalningsvillkoren 10 dagar netto från fakturadagen.
Vid betalning ange faktura alltid fakturanummer.

6. Leveranstid.
Normal leveranstid är 5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar Museiservice kunden. Museiservice hålls inte ansvarig vid utebliven leverans av slutsåld eller utgången produkt. Order som inkommit till oss före kl. 10.00 beställningsdagen, levereras från oss inom 5 arbetsdagar.

Produkter som Museiservice inte håller i lager är beställningsvaror. Leveranstiden kan då vara längre än 5 arbetsdagar.

7.Leveransförsening.
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer Museiservice att kontakta kunden. Givetvis kommer Museiservice att göra allt för att leverera kundens beställning så snabbt som möjligt.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för Museiservice att fullfölja en beställning, exempelvis om Museiservice leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden. Museiservice förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

I sällsynta fall kan gods förkomma hos fraktbolaget. Kund behöver kontakta transportör. Museiservice är inte ersättningsskyldig för detta.

8.Frakt.
Frakt tillkommer på alla leveranser som understiger 1250 kr inkl moms (1000 kr ex moms). Vid beställning av skrymmande varor tillkommer alltid fraktkostnad. Vi skickar våra produkter med transportbolag med direktleverans till näringsidkare och via ombud för konsumenten. Mejl kommer till kunds mejladress från booking@apport.net som visar sändningsnummer och länk att följa transport. Returer bekostas av kunden.
Vid skada under transport skall anmälan göras till transportfirman. Gör transportör uppmärksam på skadan. Personen noterar det i sin logg för paket med ditt sändningsnummer. Ta bild på skadan och hela försändelsen. Ring transportör och ange ditt sändningsnummer så hjälper de dig. Observera att förpackningen och innehållet måste ligga orört för inspektion.

9.Garanti.
Museiservice vill att alla våra kunder ska bli 100 % nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss omgående så hjälper vi dig.
Kvittot alternativt fakturan på betald produkt gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot eller fakturan under garantitiden!

10.Öppet Köp/Ångerrätt för konsumenter.
Museiservice tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att man som konsument har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Produkten skall returneras på kundens bekostnad i oförändrat skick och i originalemballaget. Museiservice förbehåller sig rätten att debitera konsumenten om något skulle saknas. Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart Museiservice har återfått produkten så återbetalas dina pengar.

11. Reklamation.
Museiservice tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar Museiservice sig att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på produkten som beställts. Gör i så fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Museiservice och skriva anledningen till returen på paketet. Mejla sedan till info@museiservice.se för att informera om reklamationen.

12. Outlösta paket.
Om kund av någon anledning inte löser ut sin försändelse, får denne betala kostnaderna för frakt och eventuell extraavgift. Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 150 kr inkl moms med tillägg för hyreskostnad för liggetiden hos fraktfirman. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven sådan betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

13. Säkerhet.
Museiservice kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter eller kontaktuppgifter utan medgivande från personen ifråga.

14. Reservation.
Museiservice reserverar sig mot felaktigheter gällande innehållet och prislistan i webbutiken.

15.Cookies.
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När besökare på denna webbplats sparas cookies på dennes dator. Dessa cookies är så kallade sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.